SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri yürekin nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı mesleklemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz daha hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu durum değişikdır. SEO çallıkışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik rahatışı katkısızlar.
Bu dü mazmun, yürekerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yeğin evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.